20/2-11 söndag

Idag vaknade jag runt halv nio tror jag det var.
Åt en snabb frulle o skulle sen gå ut o starta bilen för att jag,manne o hundarna skulle åka
upp till Janne o Therese i Falun. Men eftersom det varit -25 grader under natten så ville ju inte bilen hoppa igång =(

Inga problem tänkte jag, de e ju bara starta bärgaren o ta startkablarna liksom..
Haha kunde ni ju tro!! DEN VAR JU OXÅ DÖD!!!
Jaja vi tog Tobbes bil o koppla kablarna mellan den och "bussen" o då hoppade den igång så fint så.

Bärgaren ville däremot INTE va med alls =( Ringde till peppe som skulle komma med sin bärgare o starta men efter mycke om o men så kom göran.. Han fick igång den så Tobbe kunde börja köra.
Jag,Manne o hundarna drog direkt bussen hoppat igång..

Tog ca 2 tim o 45 min upp till Falun tror jag. Manne somnade när vi passerade Skogås och vaknade i Falun. Väl där blev det både fika o mat o trevligt sällskap =)
Therese tog hand om Manne o hundarna så bra så jag kunde lungt umgås med Janne =)

Vid 18 tiden var det dags att börja tänka på refrengen o åka hemmåt igen. Manne somnade nästan direkt vi började åka och vaknade inte förrän vi kom till uppl.väsby!!. Ringde Tobbe när vi lämnade Falun för o kolla hur de gick för honom men fick inga glada nyheter =( bärgaren hade dött uppe på uppställningen i spånga =( Dags för starthjälp igen... När den hoppade igång igen så fungerade inte halvljuset längre och motorlampan började lite mystiskt att lysa..

Det hela slutade med att Tobbe körde den till verkstan i Jordbro och jag hämtade honom där.
Nu sitter jag hemma i soffan och har precis druckigt ur en kopp kaffe..

Imorron e de dagis igen, sista dagen för mig..

//glenn.

Kommentarer
Postat av: Madde

Halloj, nu har jag hittat hit också:) Kram

2011-02-23 @ 08:07:02
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Hej,

Var med och tävla om en länkning i dagens film eller dagens låt :)

Det är bara att tipsa om en film eller låt i respektive inlägg :)

Är du med i båda så har du större chans att vinna :)

2011-03-23 @ 12:01:32
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0