3/6 - 2010 ( Torsdag )


Dagens bild är självklart på Kalmar slott.. fler bilder kommer längre ner :)

Jaha då var vi hemma igen då :) Vi har haft en underbar vecka nere i Kalmar..
en redogörelse följer nu :)

Vi for ju ner i söndags, var framme i Ljungbyholm vid 19 tiden. Självklart
regnade det när vi kom fram :( som vanligt när vi e där liksom...

I måndags så fixade vi bilen som pajjade när vi åkte ner, torkarna la nämligen
av när det regnade som mest :( men jag hittade nytt torkararms länkage på skroten för
400:-. Så det bytte vi och fixade lite. hela måndagen regnade det ju liksom:(



I tisdags så var det uppehåll och vi spenderade dagen inne i Kalmar stad.
Det blåste nästan storm men det var mysigt ialla fall. Massor utav shopping blev det
oxå :) Jag använde mina presentkort på dressman som jag fick i present i lördags.
Det fick bli en jätte fin kostym samt 2 st slipsar. Camilla fyller år om ca 2 veckor så
i "tidig" födelsedags present fick hon oxå "shoppa loss" lite granna. Hon fick kläder, mascara,
armband, halsband, väska och hårsnoddar till et värde utav ca 2000:-
Självklart gick vi på café oxå och fikade :) *mums*


( Denna bilden är från slottruinen i Borgholm på Öland )

I onsdags så var vi som ni ser på Kalmar slott, slottsruinen i Borgholm samt en
sväng inne i Borgholm på fika.
Det var en kanon fin dag med mycket sol och väldigt lite moln :)
Man kan säga att det var familjemys till 200%.
Ja ni ser ju själva på bilderna hur fint det var.
På kvällen så tog vi det lungt och fikade med min bror samt dom vi bodde hos..

 

Idag så gick vi upp vid halv tio tiden, Käkade frulle och drack kaffe.

På förmiddagen så hjälpte jag Kenna ( som vi bodde hos ) i trädgården

med lite gräsklippning o så. Sen åt vi lunch vid 11,30 tiden och vid 13 tiden

så satte vi oss i bilen och började resan hem mot den kungliga huvudstaden och

alla avgaser :)


Emanuel på tronen inne på Kalmar slott :)


NU FÖLJER LITE FLER BILDER FRÅN DEN GÅGNA VECKAN....


Här är en bild på gångbron in till slottet


Detta är kanonerna från slottet ut mot havet.


Här är det kungliga kappellet som ligger på övervåningen i slottet.
Där vill jag gifta mig ;)


Kappellet igen :)




Nu kommer lite bilder från slottruinen i Borgholm på Öland.





fanns det lysande "exit" skyltar på 1300 talet?? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0